Enespañol

El  Nivel de Educación Inicial  comienza desde la concepción del niño, hasta los cuatro años de edad; procurando su desarrollo integral y apoyando a la familia para su plena formación.  Etapa  crucial para su desarrollo, porque se establecen las bases del comportamiento humano y de los primeros aprendizajes.

En este espacio invitamos a padres y madres de familia a utilizar el material del Programa de Educación Inicial “Acompáñame a Crecer” para brindar educación oportuna a sus hijos durante el período de la emergencia por el COVID-19. Esperamos que el material les permita continuar con el desarrollo de actividades de aprendizaje.

Recuerde que en esta etapa es muy importante que sus hijos reciban, amor, cariño, protección, atención y un cuidado cariñoso en su contexto familiar.

El material está agrupado por edad, por lo que encontrará sesiones para niños de 0 a 1 año, de 1 a 2 años, de 2 a 3 años y de 3 a 4 años. Cada sesión contempla 6 pasos, en este momento de la emergencia únicamente encontrará el paso 2 para la atención de 0-2 años y el paso 3 para la atención de 2 a 4 años.

Estas sesiones se realizan 1 vez a la semana, aunque puede repetir los ejercicios durante la semana en el momento y hora que sea oportuno, durante el tiempo de permanencia por la emergencia del COVID-19

Este material está disponible para cualquier padre, madre o cuidador de niños o niñas de 0 a 4 años de edad, estén o no recibiendo atención del programa de Educación Inicial.

EnK'iche'

Le nab’e  taq etamanik kajeqetajloq  are’ katiq’otajloq ri uk’aslemal ri ak’al pa u tyoxil ri unan, kuk’isa’ are’ katzaqt ri kijib’ ujunab’,  kab’sox uchajixik ronojel ri uk’aslemal ruk’ kitob’anik konojel ri k’ulja rech jelik ri uwokik ri uk’aslemal.  Wa’we juq’at k’aslemalri’ sib’alaj rajawaxik che ri uk’aslemaj ri winaq xa’ rumal che katikotaji ri unojib’al juquje’ ri retamab’al.

We waral ri’  keqatapanchike ri nan tat kakikoj we jun chakub’alri’  re we jun chak re k’utb’al re majtajib’al etamanik « Chinawachilaj pa nu k’iwik » rumal uyaik jun jelikalaj k’utunem chike ri alk’ualaxelab’ pa we q’oxmal uya’om we COVID-19  kab’ixche.  Kaqaye’j ruk we jun chakub’al katob’an che ri ubanik ri kichak ri ak’alab’  rech unimarsaxik ri ketamab’al.

Nataja chiwech chewe juq’at k’aslemalri’ sib’alaj rajawaxik chike ri iwalk’al  ri ajawanik, ri loq’oq’exik, ri kilik, ri kita’ik para k’ulja.

Ri chakub’al  kijib’ q’atomwi, are kalaji kutz’aqatisaj ri nab’e junab’, tek’uri’ ri nab’e junab’ ruk ri ukab’, tek’uri’ ri ukab’ ruk’ ri urox, k’isb’alre ri oxib’ junab’ ruk’ ri ukaj junab’.  Nojeltaq q’at ruk’amuloq kawinaq kajib jolajojtaq chak yatal uchakuxik kuk’ ri alk’u’alixelab’ cho ri ja k’olb’al.

Utz kachakux jun chak pa jun semana, kawa’o’  katzalijasaxik ub’anik aretaq kuya’ ub’anik aretaq keriqitaj ri ak’alab’ cho ri ja rumal we k’ulmajtajinaq ruk we COVID-19.

Wa’ we chakub’al ri’  ya’tal chike ri nan taq ri chajinel ke ri ak’alab’, ek’olik pa we chak re majb’al etamanik xuquxe ri ek’otaj.

EnPoqomchi'

Re’ raa’ ri’sil i tijinik, np’uhtik ruuk’ noq nrutik’aa’ k’acharik i ha’lak’un eh rukohlaaj noq nrub’an kijeb’ haab’. Re’ raa’ ri’sil i tijinik wilih, ko ruman chi na rukamanjik wach; maj re’ nch’ob’ik riwii’ eh nik’ wach i runo’jb’al noq nim chik.

Yo’naak nqapahqaaj keh taqe tutb’ees ajawb’ees chi kikoj i huuj tiq’imaj ruum i Kamanik “Kinawihch’ilej chi k’ihik”, nkiq’or reh pan kaxlan k’oqirk “Acompáñame a Crecer”; maj i ruch’ob’ rub’eeh nik’ wach rutijiljiik i ha’lak’un chi wach taqe k’axiklaj q’iij ruum i COVID-19. K’ih taqe kamanik nkan chi rupaam reh chin ne nkitijej y ha’lak’un.

Re’ taqe peet kijeb’ haab’ i ruk’achariik i ha’lak’un yohb’al wach ruwa’riik; ruum aj re’, ko ruman chi na kik’axariik, na kiko’ljiik, na ki’ilariiik, na kiq’ilariik chi korik ruum i kituut kajaaw eh chi’nchel i kijunja’iil.

Chi rupaam i huuj nkan 44 chi kamanik reh i ju’jun chi hab’ul; pan reh wilik keh i ha’lak’un k’ahchi’ kib’ehsam jenaj haab’, pan reh i ki’ib’ haab’, pan reh ixib’ haab’ eh pan reh wo’ i kijeb’ haab’. Ju’jun chi kamanik ne rib’an chi ne nb’anarik junpech chi wach i xamana eh xa nik’ pa xuyeew riib’ reh chi re’ ha’lak’un ne nk’ihik chi holhik chi wach taqe k’axiklaj q’iij wilih ruum i COVID-19.

Chi’nchel taqe tutb’ees ajawb’ees wilik t’uch kiha’lak’uun, ne rub’an chin ne nkikoj i huuj wilih; wilkeeb’ chi rupaam oon ma’xta pan “Kinawihch’ilej chi k’ihik”

EnQ'eqchi'

Li xtiklajik li tzolok, natikla sa’ xsiyajik li kach’in toj sa’ li kaahib’ chihab’; xch’oolaninkil li xk’iijik chi chaab’il ut xtenq’ankil li junkab’al re naq chaab’ilaq li xkawresinkil. A q’ehil ha’in, q’axal nim xloq’al cho’q re li xk’iijik xb’aan naq chi ruheb’ a hab’ ha’in naq nake’xtzol li na’leb’ li te’xb’eeresi chi ru hu li xyu’ameb’.

Sa’ li na’ajej ha’in b’oqb’ileb’ li na’b’ej yuwa’b’ej chi roksinkil li tasal hu re li Programa de Educación Inicial, “ochb’enihin chi k’iik”, re xk’eeb’al xtzolb’aleb’ li kok’al chi ruheb’ a kutan ha’in, naq yook chi nume’k li COVID-19. Naqoyb’eni naq li tasal hu ha’in chi tenq’anq re naq yook chi uxmank li k’anjel li tento xtzolb’al.

Jultikaq qe naq chi ruheb’ a hab’ ha’in, aajel ru naq leekok’al te’xk’ul xraab’aleb’, xkolb’aleb’, rilb’aleb’ sa’ q’unil sa’ li junkab’al.

Li tasal hu raqaxinb’il xyanq chi hab’, jo’kan naq taataw k’anjel cho’q reheb’ li kok’al aj 0 toj 1 hab’, aj 1 toj 2 hab’, aj 2 toj 3 hab’ ut aj 3 toj 4 hab’. Cho’q re li junq raqal, wan 44 li k’anjel li naru xb’aanunkil rik’ineb’ li kok’al sa’ li ochoch. Li junjunq chi k’anjel re t-uxmanq jun sut chi ru li xamaan, naru xka’sutinkil, joq’e tatruuq. Re naq yooqo chi k’anjelak, sa’ li xk’iijikeb’ li kok’al chi ruheb’ a kutan ha’in naq yook chi nume’k li COVID-19.

Li tasal hu ha’in naru nake’roksi li na’b’ej, yuwa’b’ej malaq eb’ laj ilol kok’al aj 0 toj 4 hab’, us ta yookeb’ malaq ink’a’ yookeb’ xk’ulb’al xtenq’ sa’ li Programa de Educación Inicial.